Wednesday, September 08, 2010

Wisten jullie dat...

- de eerste regen van het najaar op de nacht van 1-2 september gevallen is? Helaas sliep ik, dus ik heb geen regendans kunnen doen?
- ik drie dagen op de Westbank ben geweest; in de steden Jenin en Nablus? Bijzondere ontmoetingen en gesprekken. De mensen zijn ontzettend vriendelijke en behulpzaam.
- ik de komende maanden weer diverse mensen uit Nederland op bezoek krijg?
- ik op 9 juli tante ben geworden van een neefje, Jurre?
- er een hoop nieuwe vrijwilligers in Nes Ammim zijn aangekomen? Onder andere een gezin met vier kinderen.
- ik de oude vrijwilligers best wel heel erg mis?
- ik mijn barrak een beetje omgebouwd heb?
- het bijna Joods nieuwjaar is? 'Shana Tova' zeggen we dan. De afgelopen dagen hebben we dus een hoop zoete gerechten in de keuken gemaakt, want we wensen elkaar een zoet nieuw jaar.
- ik het Flevo Festival met The Violet Burning moest missen?
- ik als voorzichtig alternatief een Klezmerfestival in Tsfat bezocht heb? Wat een waanzinnig leuke/mooie muziek is dat!
- ik af en toe opeens de behoefte heb aan een simpel iets als boodschappen doen bij de Albert Heijn , koken met mijn mams,  knuffelen met mijn nichtjes of een terrasje pakken met vrienden in Ede?
- het hoogseizoen afgelopen is en we het dus rustiger hebben qua werk? Aangenaam, want elke ochtend 150 gasten voor ontbijt is echt geen pretje..
- we regelmatig met een groepje vrijwilligers naar Akko of Nahariya gaan in de avond om wat te drinken langs de zee?
- we nu ook vrijwilligers uit Zuid-Afrika hebben?
- ik ruim twee maanden bezig ben geweest in het boek 'Shadow of the Wind'? Ik kom haast niet aan lezen toe.
- mijn enkel weer prima functioneert? Soms voel ik het nog een beetje steken en op de één of andere manier is hij nog steeds dikker dan mijn andere enkel, maar ik kan er gelukkig alles weer mee doen.
- we met een klein groepje vrijwilligers uitgenodigd waren bij diverse Arabische families in ons buurdorp Mazra'a om met hen iftar te vieren (de avondmaaltijd na de Ramadan)? Het was erg bijzonder en leuk!
- ik voorzichtig nadenk over mijn terugkeer? Wat, waar, hoe...?
- het in de nachten eindelijk begint af te koelen? Overdag is het alleen nog niet minder warm.
- ik mijn haar niet meer geverfd heb sinds maart ofzo?
- ik mogelijk naar Egypte ga voor een paar dagen in één van de komende maanden?
- ik ook nog naar de stad Petra in Jordanie zou willen?
- ik nu weer stop om andere dingen te doen?

Dag!

4 Comments:

Blogger Willem said...

Hoi lieverd, leuk weer eens iets van je te lezen op je blog, al is het in telegramstijl.
Ik had je nog willen mailen vanavond m.b.t. messiasbelijdende gemeenten in Israel maar misschien doe ik dat van de week nog wel een keertje.
Kus en Hug van paps en Mams.

10:05 PM  
Blogger Aafke said...

NOu ja!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd met Jurre! Loop echt ZO achter!!! Maar dan wel weer voor met sommige dingen...dus dat scheelt. Haha! Leuk om allemaal te lezen en super leuk dat je weer allemaal visite krijgt!!!! Toppie!!!!!!!!!!!!! Geniet ervan! xxxx Aafke

12:22 AM  
Blogger Unknown said...

Dag Suus, ik wens je een fijn en gezellig loofhuttenfeest toe :-)! Ben volgende maand weer aardig bij je in de buurt ;-).

Shalom, Tovia

9:13 PM  
Anonymous *Martha* said...

Wat leuk om weer een update te lezen! Is het alweer bijna tijd voor de volgende...? ;)

Enjoy yourself!

1:12 PM  

Post a Comment

<< Home